Úkoly

REKLAMNÍ STUDIO

přidáno: 13. 1. 2014 5:19, autor: Radek Špáta   [ aktualizováno 13. 1. 2014 5:54 ]

Jste zaměstnanci reklamního studia Machr. Vytváříme na zakázku mimo jiné i televizní reklamy.

ZAKÁZKA
Zákazník chce vytvořit televizní reklamu na svůj výrobek: zubní pasta "Zoubek".
Reklama nesmí být delší než 20 s.
Zákazník chce zvýšit prodej této zubní pasty především u skupiny lidí ve věku 15-20 let.
Také požaduje vytvořit reklamní slogan.

VYTVOŘTE
  1. námět a storyboard budoucí reklamy
  2. reklamní slogan
  3. natočte a zpracujte televizní reklamu
  4. hotovou reklamu nahrejte na youtube a URL videa pošlete na mv@machovka.cz.

Přeji příjemnou zábavu! :)


NVS - úkol č. 2

přidáno: 23. 4. 2013 12:03, autor: Radek Špáta

Vaším druhým úkolem bude zpracovat reportáž, text a foto na následující 3 okruhy. Tři proto, abyste si mohli vybrat postupně témata tak, jak vám budou nejvíce vyhovovat.

 

1. téma - zajímavá učební pomůcka - představte, natočte, nafoťte a napište něco o zajímavé učební pomůcce, kterou ve vaší škole využíváte. Nápověda: historický kabinet s vycpanými zvířaty,moderní  elektronická pomůcka, zajímavé vybavení na fyziku nebo chemii, atd.

 

2. téma - zajímavá sportovní aktivita - věnujete se na škole něčemu zajímavému, co by mohlo zaujmout i školáky jinde a posloužit třeba jako inspirace? Zpracujte video, foto, psanou reportáž.

 

3. téma - zpracujte pomocí audio-vizuální techniky vybraný významný den - najděte si na internetu seznam významných dnů, jeden si vyberte a zpracujte. Kdo si troufne, ať již využije možnosti práce s komentářem. Pokud si v tomto případě nebudete vědět rady, kontaktujte nás. Poradíme vám.

Teoretické základy - google disk

přidáno: 8. 10. 2012 3:46, autor: Radek Špáta

Pracujte ve dvojicích.
Vytvořte na google disku textový dokument. Nazvěte ho "MV-teorie".
 Zasdílejte si ho ve dvojici a odpovězte na následující otázky:
1) Co jsou to média?
2) Co je to sdělovací prostředek?
3) Definujte PR.
4) Jak členíme média?
5) Co patří do kategorie masmédia.

Práci odevzdejte zasdílením na adresu radek.spata@gmail.com

Kolumbus - nové body zájmu

přidáno: 30. 10. 2011 8:23, autor: Radek Špáta   [ aktualizováno 30. 10. 2011 8:31 ]

Vyhledejte v našem nejbližším okolí tvz. BODY ZÁJMU.

To znamená, zajímavá místa, která posléze budeme zadávat do aministračního rozhraní portálu projekt-kolumbus.cz. Tyto vámi vybrané body zájmu budete moct vidět na mapě.



Body zájmu mohou být opravdu různé - vše si ukážeme v administračním rozhraní.
Každopádně informace k nim už budete muset najít sami - prostřednictvím webových stránek na internetu. :)

Hodnota fotografie v médiích

přidáno: 16. 10. 2011 5:03, autor: Radek Špáta   [ aktualizováno 23. 9. 2013 2:43 ]

Jaký je rozdíl mezi realitou a fotografií, která v médiích reprezentuje "realitu" našeho světa? Je v dnešní době vše, co vidíte na fotografiích "pravda"?
Dnes je nutné přistupovat k tomuto obsahu velmi kriticky.
Jaké mají média důvody, aby měnila informace, které prezentují svým čtenářům, posluchačům, .... a jaké jsou základní způsoby grafické manipulace - tak to jsou otázky, které se pokusíme zodpovědět! :)

Zamyslete se nad otázkami, jak moc jsou pro vás důležité vizuální stránky v mediích, na ulicích, ... apod.

Odpovězte na otázky v dotazníku "Fotografie v médiích" –  ZDE.


Někdy jsou fotografie záměrně zkreslovány. Koukněte na příklad:



Vztyčování vítězné sovětské vlajky vlajky sovětskými vojáky nad Říšským sněmem v Berlíně.

Její autor Jevgenij Chalděj nezachytil autentickou scénu, celý záběr naaranžoval dva dny po skutečném umístění vlaky nad Berlínem. Navíc prý fotografii nechal dodatečně upravil sovětský cenzor, protože bylo nutno z ruky vojáka vyretušovat několikery hodinky.





















Proč vlastně média využívají změnu fotografií?
Koukněte sem























Pokusíte se vytvořit podobnou obálku časopisu? Fajn :)


Budeme potřebovat nějaké fotografie, reklamní slogany a samozřejmě aplikace, které nám to umožní. Doporučuji pracovat v GIMPU nebo třeba pixlr.com a kompletovat obálku v Inkscapu.

Nechte se inspirovat:
Obálky časopisů na Google
Retušování fotografie - kompletní změna



KOMIKS pro školní časopis

přidáno: 3. 10. 2011 3:13, autor: Radek Špáta   [ aktualizováno 3. 10. 2011 3:41 ]

Dnes si zkusíte práci člověka, který vytváří komiksy pro časopisy. Možná i vy znáte některé krátké komiksy, které se pravidelně objevují v různých tištěných nebo elektronických médiích.
Nechte se inspirovat třeba zde:


Co je to vlastně komiks? Wikipedie na toto téma sděluje toto. Ukázky komiksů, případně komiksové knihy můžete shlédnout např. na webu komiks.cz (nebo třeba v čas. ABC).

My se pokusíme vytvořit takzvaný STRIP. Neboli velmi krátký většinou černobílý vtipný komiks, sestávající pouze z 2 až 6 políček tvořících proužek (anglicky strip).




Podívejte se na některé stripy:

... prostě  je to ho spoustu! :)

My budeme vytvářet komiks v prostředí online aplikace comicscreator.cz + s podporou aplikace Inkscape.
Do Učebních materiálů jsem vám vložil zdrojový soubor. Více vysvětlím osobně :)



Život ve světě značek

přidáno: 25. 9. 2011 2:06, autor: Radek Špáta   [ aktualizováno 8. 11. 2012 4:25 ]

V tomto úkolu byste si měli uvědomit, jakou roli v  našich životech hrají značky a značkové výrobky.  Společně se zamyslíme, jaké hodnoty pro nás značky mají, a jestli je to správné.

Před tím než, se pustíme do práce si přečtěte tento zajímavý text od neznámého autora. :)

„Je ráno a budí mě ten nový mobil od Vodafonu za 7Kč. Je to přece v mých rukou, jestli vstanu, nebo ne. Rozhoduji se pro tu první možnost, takže po vykonání potřeby na tak čistém záchodě, že by se z něj dalo jíst, protože je umytý Domestosem, díky němuž miliony bakterií zemřely, se ocitám v koupelně. Tam nemám strach o své zuby, neboť používám Colgate – kartáček zubařů. Snídám samozřejmě sušenky BeBe, aby mi nechyběla energie, k tomu popíjím Granko, neboť ráno dělá den a nakonec si nezapomenu vzít svůj Actimel, jinak budu mít oslabenou obranyschopnost. Po každém jídle si dávám žvýkačky Orbit, které snižují riziko vzniku zubního kazu až o 40%. Potom se jdu převléct. Musím ovšem použít Rexonu, ta mě nezradí. Beru si to staré tričko, ale protože bílá bílou je, vezmu si s úsměvem ještě svetr, který ovšem není nový, jen vypraný v Perwolu. Zamířím opět do koupelny, abych si učesal vlasy, umyté šamponem Elseve od L´Orealu, protože já za to stojím. Před zrcadlem už ale Anička řeší dilema, jakou si vzít řasenku. Jestli Obsesión a bude tak posedlá objemem a délkou svých řas, což není hřích, nebo Astor, protože je krásné být sama sebou. Nechávám ji tedy přemýšlet a jdu do kuchyně, kterou máme od Koryny. Smažím si volské oko na pánvi od Tefalu, neboť chytré věci nenahradíš. V tom přichází Anička. Co to tu tak krásně voní? ÁÁÁ Už vím, Jihlavanka, poctivá káva. To už ale musím do práce. Obouvám si boty od Rena, které už nevyzuji. Na svačinu mám Disko, abych v práci mohl zatočit s nudou a Kofolu. Tu přece miluji, takže není co řešit. Občas ale dávám přednost Spritu, žízeň totiž nikdy nevyhraje. Odcházím tedy do práce a protože jsem pojištěn u České pojišťovny, která chrání mé sny, nebojím se, že o ně během dne přijdu. Usedám do nové židle od Ikea, protože je to můj domov a moje pravidla a začínám vyřizovat denní záležitosti na počítači od HP, tz jsou konečně osobní a tak si je může dovolit každý. K obědu si přečtu AHA, protože tam vědí víc a k tomu sním novou polévku plnou báječné chuti od Knorru – Provensálskou. Ve čtyři se zvednu a jelikož české dráhy mě dovezou až domů, mířím na nádraží. Vlak ale nejede a jelikož nevím coby, mířím teď do OBI. Nechal jsem probudit mé představy a koupil jsem si Primalex. Nyní už mám všeho dost tak nejbližším autobusem mířím domů. Vyberu schránku plnou dalších reklam a jsem doma. Je toho na mě už moc. Otevřu nejmenovaný mok chlapi sobě a před spaním si dám skleničku I muži mají své dny. Poté už usínám v peřinách vypraných v Lenoru, protože ten jediný zanechává dlouhotrvající svěžest prádla. A můj reklamní den je u konce. Mno to byl mazec.“

Zajímavý příběh, ne? Každý z nás by mohl napsat podobný text plný firemních značek a reklamních sloganů.

Na vás čeká ale jiný úkol.
Zde si otevřete jednoduchý formulář, který prosím vyplňte.

Výsledky (r. 2012) zde


Reklama na internetu

přidáno: 18. 9. 2011 6:33, autor: Radek Špáta   [ aktualizováno 18. 9. 2011 6:58 ]

Najděte na internetu 3 reklamy libovolných výrobků/služeb, které využíváte a vyplňte přiložený formulář.
(pozn. anketu je nutno vyplnit 3x tzn., nově za každý výrobek/službu + nezapomeňte vyplnit jméno, příjmení, třídu).



1-8 of 8